Pagina's

maandag 10 mei 2010

Dag 10: Mothersday

Vandaag worden er 2 moeders in het zonnetje gezet!!   De dag begint al goed want vandaag hoeven de moeders niets te doen (dat wordt de dag daarna wel weer goed gemaakt…….).  Tessa is altijd een ster in het gezellig versieren van de tafel, dus zij is buiten de tafel aan het dekken.

De gordijnen zitten nog dicht, want het moet wel een verrassing blijven. Patrick en Opa zetten koffie, roosteren toast en Patrick heeft zelfs besloten om pancakes te maken.  Tjonge dat is een dapper besluit, want we hebben wel een pak meegenomen, maar  dit heeft hij zelfs in Nederland nog nooit gedaan.

De pannenkoeken smaakten super, alleen zagen ze er niet appetijtelijk uit zo in allerlei brokken. Maar ach, helemaal heel krijg je ze toch niet naar binnen.  En in stukjes smaken ze precies hetzelfde. 

DSC03815  DSC03816

Ook hadden de kids een versje voor de moeders bereid  (Patrick en Tessa)  wat statig werd voorgedragen en hartelijk werd ontvangen. Tessa had al een moederdagkado gemaakt op school maar dat had ze voor de vakantie al gegeven. Het was een spiegel belegd met steentjes.  Niet een echt handig pakketje voor in de koffer zullen we maar zeggen.

DSC03817   DSC03823  DSC03833  Wel nog een super leuk kadootje uit Amerika. Een kaars wat later gebruikt kan worden als potje.

Na een uitgebreid ontbijt werd alles vakkundig opgeruimd door Daan en Opa.  Want Daan had niet heel veel (lees niets) aan de voorbereidingen van het ontbijt gedaan.  Hij lag TV te kijken in zijn kamer en had echt niet gehoord dat ze bezig waren met het ontbijt  ?!?!?!?   Tja de muren zijn hier toch ook zo ontzettend dik,…………. Zijn kans kwam dus gelukkig ook nog voorbij om iets te doen.

Daarna zijn we vertrokken richting Boca Grande om daar een paar uurtjes te genieten van zee,strand en zon.  Langer dan een paar uur is dit niet mogelijk tenzij men graag ‘s avonds als kreeft geserveerd wil worden.

Het is een klein halfuurtje rijden tot het uiterste puntje, maar absoluut geen straf.  Want je kijkt je ogen uit bij al die schitterende huizen die daar gebouwd zijn.

Op het strand aangekomen, heerlijk onze handdoeken neergelegd en wat gewandeld, gezwommen en lekker gelegen.  De zee is zowaar nog iets verfrissender als ons zwembad. Maar echt koud is de golf van Mexico ook niet hoor!!  Gewoon lekker iets frisser als de buitentemperatuur.  Dat zal afkicken worden in Nederland, we zijn al aardig gewend hier aan de temperaturen en horen alleen maar van opa en oma B. alleen maar dat ze ‘s avonds met truien en de verwarming aan zitten.

BRRRRRRRRR………. daar moet je toch niet aan denken als je hier met 30 graden zit???? Dus voor de thuisblijvers onder ons hier een aantal opwarmertjes. Zet de kachel op 30, dikke truien aan en kijk naar deze zonnige plaatjes.  Dan heb je ongeveer het gevoel wat wij hier nu hebben!!

DSC03853  DSC03863

DSC03872 DSC03877

DSC03881  DSC03899

DSC03909  DSC03912

We waren aardig doorbakken, (medium) en om te zorgen dat dit niet welldone werd, besloten we dat het tijd werd om richting de villa te gaan.  Want Patrick en Daan hadden weer een golfafspraak staan.

Het gaat ze prima af, en gaan het steeds leuker vinden.  Dat beloofd wat als we thuis zijn.  Voor de kenners onder ons, ze hebben inmiddels de Pine Valley en de White Marsh (18 holes samen) gedaan.  Hun score was gemiddeld 2 boven par. Volgens hen was dit voor beginners een goed begin. Ik geloof het meteen, want terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ze me alles kunnen wijs maken.  Maar de echte kenner, prikt hier zo doorheen natuurlijk!!!!

 

‘s Avonds hebben we heerlijke Sirloin Steaks van de BBQ gegeten.  Zo lekker krijg je ze in Nederland echt niet.  Zo mals, je glijd er met je mes doorheen. Gelukkig zijn we geen vegetariër, dan zou je dit engeltje op je tong moeten missen. Een beetje sla erbij en we zijn de koning te rijk hier in Rotonda.  Meer heeft een mens niet nodig!!

Na dit heerlijke maal bereidt door opa Leonard hebben we koffie en thee gezet en hebben we ons op de moederdagtaart gestort, want die mocht in dit feestgedruis niet ontbreken natuurlijk!!

DSC03917 DSC03927  DSC03938

 

Mochten mensen zich nog afvragen waarom we het kinderhekje om het zwembad laten staan??  Zie hier uw antwoord.  Wie loopt er om half 10 ‘s avonds in het donker nog met een zonnebril op???  Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen…………

  DSC03919 

 

Na een stukje van deze heerlijke taart nog naar binnen te hebben gepropt  (er was nog een klein gaatje over) vond iedereen het tijd worden om onder de wol  (nou ja een dun lakentje want anders is het te heet)  te kruipen.  Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dit was in ieder geval een moederdag om nooit te vergeten!!!

5 reacties:

Rick, Sunshine State zei

Nou ik heb het gedaan hoor kachel op 30 graden en dan pas kijken naar de plaatjes. Het is dan zo levensecht dat ik twijfel of ik nog wel in het echt wil gaan.

Dit weet ik natuurlijk pas als ik de proef op de som neem.
Ik kom hier in mijn zomer vakantie op terug Steijntjes. Het was wel een hele goede tip!!
Dat dan weer wel.. en 2e voordeel, mijn jaloesie is ook over..

Aggie zei

Heerlijk, zo'n heerlijke dag!! Wat is het hier toch fijn, he? See you!

1250 zei

Ik zal het punten systeem van golf uitleggen.
Alle holes zijn gerankt in 'Par's' een Par 3 is relatief makkelijk een Par 5 is de moeilijkste.
Als je 6 slagen hebt op een Par 5 heb je dus 'één boven par'.

Fijne vakantie!

Robert-Jan en Yvonne zei

Ik vind dat de kinders hun moeders goed verwend hebben hoor ! En dat van het hekje begin ik steeds beter te snappen ;-) !

En als ze alles 2 boven par doen, vind ik ze geen beginners meer hoor, zijn ze echt zo goed, of smokkelen ze zo af en toe ;-) !

HAVE FUN

Marja en Tony zei

Zelfs met de verwarming aan blijf ik toch een beetje jaloers hoor, ik hoor nl geen zee ruisen en mis het zand tussen mijn tenen...
Wat ziet het er allemaal schitterend uit zeg!

Marja