Pagina's

zaterdag 1 mei 2010

Dag 1, Koninginnedag, dag van vertrek

Op Koninginnedag vertrekken.  Ach nu missen we de oranje tompoezen, de rood-wit-blauwe vlaggetjes en op de tv kijken naar WimLex, Max en de rest van de clan. Dat feest vieren ze maar een keertje zonder ons.  Wij gaan vakantie vieren!!!!

Het begon al erg voorspoedig. Natuurlijk slecht geslapen (Mariëlle dan, de rest sliep als een roosje). Maar al een zorg minder want het online inchecken ging helemaal goed en de boardingpassen waren al geprint. Het was dus alleen een kwestie van de koffers bij de drop off balie droppen. Daar stond ook een behoorlijke rij, maar niet getreurd want Patrick heeft een premierpasje.  Even nagevraagd of we daarmee met zn zessen mochten inchecken bij de business balie en dat mocht van de vriendelijke mevrouw van United.

Wij liepen dus vriendelijk lachend langs de lange rij van United passagiers en waren gelijk aan de beurt.  Je moet er even voor naar Nieuw-Zeeland vliegen, maar goed dan heb je ook gelijk heel wat punten.

Daarna naar de lounge van de ABN waar we klant zijn en we met ons bankpasje dit keer geen geld uit de muur trokken.  Maar van de dame in de lounge een heerlijk kopje koffie, glaasje frisdrank of iets anders kregen. Ook stond er een computer tot onze beschikking. Even gamen is dan een must voor onze puber!!  Dit is de relaxstand in optima forma, de vakantie is begonnen!!

CIMG3238   CIMG3239

Nog even wat boekjes inslaan om ons te vermaken in het vliegtuig en hup richting gate G5 waar de vriendelijke dames en heren van de douane ons interviewden.  Ja ook deze keer hebben wij zelf onze koffer ingepakt, helaas heb ik geen hofdame die dit voor mij doet  (er is nog wel een vacature, dus geïnteresseerden kunnen via deze blog reageren), hebben we spullen van anderen meegenomen?  Ben jij gek, dat kost ruimte in de koffer, dat gaat van onze shoppingspace af.  Hoe zijn we naar Schiphol gekomen; ach lopen vonden we toch iets te ver, dus heb mijn vader zo gek gekregen!??!

Ik ben blij dat de douane nog nuttig werk heeft, want ook een full body massage mocht niet ontbreken.  Dochterlief had heel leuk een tas meegenomen met haar eigen spullen.  Een paar boekjes, een tekenblok en een etui met pennen, viltstiften en …………….. een SCHAAR.  Die werd gelijk herkend door de scan die de douanedame ging gelijk zoeken.  Oeps……., wonder boven wonder hoefde die niet te worden ingeleverd.  Maar tip van de douanedame om het de volgende keer toch maar thuis te laten of in de koffer te vervoeren.

Bij de overstap in Washington gelijk maar even doen, want ik ben bang dat de Amerikanen niet zo makkelijk zullen zijn.

Het vliegtuig vertrok echt precies op tijd, helaas sightseeing was geen optie want de wolken belemmerden het uitzicht op de bollenvelden waar we anders overheen zouden vliegen.  Jammer, want over twee weken zullen we er niet veel meer van zien.

De gebruikelijke vraag:  Chicken or Pasta kon zeker niet ontbreken.  De chicken was zowaar eetbaar.  Nu doden we de tijd maar een beetje met dit verslag te maken en filmpje kijken.  Net The Morgans gezien met Hugh Grant en Sarah Jessica Parker.  Aardige film om de tijd door te komen. Een uur voor landing kregen we nog een snack, die er goed inging.  Ook hier aan boord weer stewardessen/stewards in de hoedanigheid zoals we van United gewend zijn.  De houdbaarheidsdatum was hier niet meer van toepassing en de cursus klantvriendelijkheid, toen die werd gegeven waren zij een dagje vrij.  Maar goed, we zaten lekker twee bij twee en kregen genoeg te drinken, dus je hoort ons niet klagen.

Even na kwart voor 2 zette de piloot de triple 7 netjes aan de grond in Washington en konden we in de rij voor customs.  Zul je altijd zien, als je haast hebt dan moet je lang wachten.  Heb je meer dan 5 uur overstaptijd dan gaat alles supersnel, geen rijen, alle koffers waren meegekomen.  Snel de schaar maar in de koffer gedaan, want met een schaar door de Amerikaanse douane lijkt me echt geen pretje.

Toen we alle formaliteiten achter de rug hadden zijn we richting terminal D gelopen en hebben we even heerlijk op ons gemak een hamburger met french fries gegeten bij Moe’s.  Een restaurant wat we de andere keren nog niet hadden ontdekt op Dulles maar waar het in ieder geval voor ons een stuk beter is als de hamburgers van Wendy.

CIMG3240  CIMG3241

Er waren geen tafels voor zes, dus hebben we ons opgesplitst, gelukkig nog wel tafels naast elkaar, dus konden we gezellig kletsen.

Hier hebben we uitgebreid gezeten en de tijd ging eigenlijk best snel voorbij. Bij de gate hebben we nog een dobbelspelletje gedaan en zelfs onze namen kwamen voorbij op het scherm, zowel Patrick als Mariëlle stond op de wachtlijst voor de FirstClass.  Patrick 2e en Marielle 4e.  We hebben er voor de zekerheid maar een foto van gemaakt, toch grappig om je naam voorbij te zien komen.  Helaas voor ons waren er maar 6 plekken in de klasse beschikbaar en niemand wilde zich opofferen voor ons.

Nu moet erbij vermeld worden dat First wel een erg overtrokken benaming was voor de iets ruimere stoelen dan de economy in dit kleine vliegtuig.  We zaten in 2 rijen van 2 met grote luxe leren stoelen voor de laatste vlucht naar Miami.  Ook deze vlucht ging prima op tijd en zette zijn wielen weer op de grond om 10 over 9 ‘s avonds.

Ook al onze koffers waren met ons meegevlogen en konden meteen van de band worden gehaald.  Dit ging wel heel soepeltjes voor DeSteijntjes en hier houd het dan ook wel op.

Want het laatste strukelblok moest nog worden genomen, de auto.  Die was via USAFunvacations gehuurd bij Alamo. Netjes stonden we te wachten bij het pickup point voor Rental Cars.  Heel wat bussen hebben we voorbij zien komen, AVIS, National, Dollar.  Meerdere keren zelfs maar het busje van Alamo was in geen velden of wegen te bekennen.  Na 20 minuten zei ik tegen Patrick om anders een bus van National maar aan te houden omdat ik weet dat zij vaak onder één vlag werken.  Misschien kunnen we wel met hun meerijden.  Inmiddels was het aantal wachtenden ook opgelopen, en kwam tot onze verbazing ook nog een bus van Alamo.

Die bracht ons met gevaar voor eigen leven naar het verhuurbedrijf, waar het zelfs om 10 uur ‘s avonds nog een gekkenhuis was. Een rij van hier tot Tokio en met wel 3 medewerkers aan de balie, zakte ons de moed in de schoenen.  Dit ging nog wel even duren. Nog even aardig bijgepraat met een medeNederlander die via Frankfurt met United was gekomen en die al zijn bagage niet had,  Hij was niet heel erg blij want dit was de tweede keer al, begin dit jaar was hij hier ook al en toen was ook zijn koffers zoek geweest.

Gelukkig kreeg de manager compassie met al die moeie wachtende toeristen en schakelde de hulptroepen in.  In een recordtijd werden we geholpen door de manager, echt binnen 2 minuten had hij al onze gegevens ingevoerd, geen vraag voor een update of bijkomende verzekeringen (ja het kan echt mensen!!!) en we mochten naar buiten.  Daar stonden in een rij al de Mini-vans te wachten.

Voor de geïnteresseerden onder ons, 4 Toyota Sienna’s, verder geen andere opties.  Dus we kozen voor de gezellige blauwe.  Patrick maakte zich nog een beetje zorgen of de koffers wel er allemaal inkonden, maar Mariëlle had zich goed ingelezen en wist dat de Sienna een geheim wapen heeft. Namelijk zijn hele diepe kofferbak, dus daar kon de bagage makkelijk in.  (Tja Mattrob, helaas voor ons dit keer geen stoere SUV maar een echt Bussie!!!!)

De Magellan (onze eigen TomTOm) die Mariëlle in New York had gekocht gelijk maar aangezet voor de route naar het hotel. Die pakte al snel het signaal op en bracht ons feilloos naar de Four Points of Sheraton op de Collins Avenue in Miami Beach.

Helaas hebben we nog niets van de omgeving kunnen zien, behalve de gezellige lichtjes. Maar dat gaan we morgen wel goedmaken.

In het hotel stond de Valet-parking al klaar om onze bolide veilig weg te brengen, de bellboy bracht onze koffers naar de kamers. Hier hebben we ze neergeplant, tanden gepoetst en hup gaan snurken want het is inmiddels half 12 Miami-time,

Zaterdag is shopping-time en daarna swimming-time dus we melden ons later weer!

We zijn in ieder geval goed aangekomen en alles is in de Relaxstand  (tip van Teleton) verlopen.

DE VAKANTIE IS BEGONNEN!!!!!!!

7 reacties:

Teleton zei

De vakantie is begonnen! Jullie lijken mij geknipt voor de relaxstand en met die Sienna komt het vast helemaal goed. Busje komt zo! Dus welkom in Florida en veel plezier hier!

famscheepensgoesorlando zei

weer bijgelezen....en alles tot zover goed gegaan..dus jullie vakantie kan beginnen en natuurlijk met eerst eens te gaan shoppen om de koffers te vullen hahahahaha...veel plezier.
groetjes marij

Rick, Sunshine State zei

Helemaal leuk geniet ervan en wij lezen mee hoor. Ben benieuwd naar alle avonturen...

Groetjes

Rick

H(EL)EEN zei

Nou wat een leuk begin van de vakantie. Ben benieuwd wat juillie van Miami vinden.

Succes met de bus.

Tiggergirl

Paula zei

Lekker dat de vlucht achter de rug is en jullie daar heerlijk aan het relaxen zijn.
Wel ongelofelijk trouwens van die schaar, onze dochter heeft 3x !!!!! een schaar (per ongeluk) in haar handbagage vervoerd en die was ze dus echt kwijt. Waarschijnlijk hadden ze een goede bui. :)

Geniet van het lekkere weer en de vakantie natuurlijk, hier gaat het de komende dagen alleen maar regenen.

Gr. Paula

Xandra, Jeroen, Christian en Anthonie zei

De houdbaarheidsdatum en vriendelijkheid van de steward en stewardessen waren idd heel anders dan wij ook gewend waren. Het was bij ons zelfs zo erg dat wij de eerste keer achter ons drinken aan moesten omdat mevrouw het te druk had met andere dingen en onze rij gewoon compleet oversloeg en nadat wij het tegen haar zeiden ons nog negeerde in eerste instantie ook.

Maar eerlijk is eerlijk, we kregen wel gewoon de hele blikjes en er werd zeker aan het begin van de vlucht rijkelijk in drinken voorzien waardoor wij nog even gehamsterd hadden voor het restant van de vlucht.

Fijne vakantie en tot de terug vlucht vanaf Washington, dan zitten we wederom in het zelfde toestel naar NL als ik het goed heb gezien.

Robert-Jan en Yvonne zei

Lekker, alles soepel verlopen ! Dan kom je in ieder geval helemaal in de relax-mode aan !

Alleen jammer dan van Alamo; al vonden wij het een paar uurtjes eerder, toen het ook al druk was bij ze, ook vlot gaan. Ze hadden veel medewerkers om te helpen. Gelukkig hoefde ik niet in de rij van de busjes te kijken ;-) !! Maar met jullie groep, is dat wel erg praktisch !

Ik ga nog even een potje poolen met de mannen; net de Outback achter de kiezen. Het leven is mooi ! We vertrokken in Miami met bewolking, maar hier in Orlando is het (heel) WARM en zonnig. Wij gaan avondje relaxen dus, lekker in de villa !!!

HAVE FUN en de groetjes aan iedereen daar !