Pagina's

zondag 2 mei 2010

Dag 2; shopping in relaxtempo?

Vandaag onze eerste echte dag in de States. Echte plannen waren er nog niet voor vandaag, Zo’n eerste dag is meestal even wennen, vroeg wakker, behalve diegene onder ons met een continu jetlag gevoel, die slaapt gewoon….. de rest is op tijd, lees zo’n half 6/ 6 uur.

In het hotel was er een mogelijkheid tot ontbijten, wel extra dokken maar dan heb je ook wat. Dat is wel makkelijk, want zo de eerste ochtend op zoek naar een ontbijt zagen wij allemaal niet zo zitten. En het moet gezegd het ontbijtbuffet is hier geweldig.  Voor een luttele $ 14 pp kun je helemaal te pletter eten aan roerei, worstjes, uitgebakken spek, verschillende soorten brood (donkerbruin zelfs kennen ze hier), maar ook veel gezonde dingen. Yoghurt, veel vers fruit, versgeperste jus d’orange, HEERLIJK.

Langleve de RELAXstand!!  Hier gaan we natuurlijk niet moeilijk over doen, hier gaan we gewoon morgen weer naar toe.

Ook vriendin Nicole met gezin is in dit hotel neergestreken en die zaten al aan het ontbijt toen wij onze hoofden om de ontbijtzaal staken.  Zij houden er een prettig ritme op na, vrijdag vroeg vertrokken met Lufthansa, s middags in Miami. ‘s Avonds om 8 uur naar bed, tja en dan lig je om 3 uur ‘s ochtends met zn allen, oogjes wagenwijd open, die dan ook niet meer dicht willen.  Zij waren dus erg blij dat de ontbijtzaal al om 7 uur ‘s ochtends geopend was, dat belooft wat voor de rest van hun vakantie…………

Helaas was het wel zwaarbewolkt, maar de temperatuur liet ons niet in de steek. Want die halflege koffers moeten natuurlijk wel gevuld worden. Dus op weg naar de eerste Mall, de Aventura Mall. Hier is een Abercrombie winkel die leeggekocht wilde worden, en zo’n verzoek kunnen wij niet aan ons voorbij laten gaan. Ik moet zeggen, Tessa is hier prima geslaagd, Daan een nieuwe zwembroek, dus die mag niet meer zeuren, meer heb je niet nodig, ………  Nog even de rest bekeken van de Mall, mooie shops maar niet voor de prijsjes waar wij voor wilden gaan. Nog wel even een tussenstop gemaakt in de Applestore om de nieuwe IPAD live te aanschouwen. Man, wat een geweldig hebbedingetje, ik heb me moeten bedwingen, maar het is me gelukt.  Ik heb hem niet gekocht.  Hij zal er waarschijnlijk wel een keer gaan komen, maar ik wacht nog even af hoe de recenties over een tijdje zijn, misschien nog wat kinderziektes verhelpen of wat leuke toevoegingen. Een mens moet ook iets te wensen overblijven houden natuurlijk!!

Onze tomtom, ofwel Magellan, hebben we inmiddels lieflijk gedoopt met de mooie naam Maggie. Het was even een stroeve kennismaking, we zaten nog niet echt op één lijn met elkaar.  Maar na een dagje hebben we elkaar wat beter leren kennen, en ze is best aardig.  Ze laat zich niet van de wijs brengen door ons, als wij (hoezo eigenwijs) toch een andere kant op willen. Ze is zeer flexibel en past zich aan. You go girl!!!  RELAX is ons motto.

Wij Maggie verteld dat we graag ECHT willen shoppen, dus richting de Dolphin Mall. Via de toeristische route kwamen we op de plek van bestemming en was de portemonnee in de aanslag.

Bij de eerste winkel bij binnenkomst was het al raak. Flipflops van American Eagle voor $ 10, 2e paar voor de helft.  Kijk, dat werden al snel 4 paar flipflops.  Oma heeft ook mooie nieuwe slippers met een lekker dikke zool.  Foto volgt nog!!!

Even een kleine stop bij Starbucks voor de eerste Frappuccino Caramel, mjammie, kids aan de lemonade, wat is het leven goed. Na deze korte break werd het tijd voor het echte werk. Tommy onveilig maken.

Ook hier kennen ze het principe, 2 halen 1 betalen. Dus liep iedereen met handen vol broeken, shirts en allerlei aanverwante artikelen. De Relaxstand was inmiddels tot een nulpunt gedaald dus werd het tijd om terug te keren naar het hotel om met onze nieuwe flipflops een bedje te veroveren langs de pool.

Heerlijk gezwommen en gelegen, jammer genoeg nog steeds bewolkt. Maar dat is goed voor ons tere Hollandse huidje, rustig opbouwen met de zonnestraaltjes kan geen kwaad.  Nicole met haar gezin zou ook aan het zwembad liggen, maar die hebben we na vanochtend niet meer gezien. Die zijn zich natuurlijk nog tegoed aan het doen in alle shops.  Want ook daar moeten de koffers vol terug!

DSC03083 DSC03091

DSC03089  DSC03096

Een plek om te gaan dineren moest nog worden gezocht. Een smsje verder leerde ons dat neef Edwin ook weer in Miami is. Net als vorig jaar in Las Vegas, hadden we besloten om weer met elkaar te gaan eten. Picture this , wij wonen tegenover elkaar in dezelfde straat en spreken elkaar eigenlijk weinig.

Nee, wij gaan op vakantie dan gezellig met elkaar eten onder het motto:  beter een goede buur dan een verre vriend!!!

Ed en Dorothe hadden het restaurant uitgezocht en wij hebben Maggie verteld richting het Hard Rock Cafe te gaan, dit ligt in Bayside, een heel gezellig centrum met allerlei restaurantjes en winkeltjes. HET HARD ROCK CAFE IS EEN RESTAURANT MET LEKKER ETEN, ONDER HET GENOT VAN HARDE MUZIEK!!!

OM LEVENSECHT MEE TE GENIETEN, DUS EEN STUKJE IN GROTE LETTERS WANT DE MUZIEK STOND ZO HARD DAT WE GOED ONS BEST MOESTEN DOEN OM ELKAAR TE VERSTAAN. TOCH ALTIJD LEUK VOOR MENSEN BOVEN DE 65, MAAR JA DAT HOUD JE JONG, WAT ZEG JE, DAT HOUD JE JONG, IK VERSTA JE NIET, DE MUZIEK STAAT ZO HARD.

DSC03100 DSC03104

DSC03098 DSC03114

Het eten was er super en de Corona’s gingen er bij de mannen goed in.  De kids (die wel regelmatig met elkaar een potje voetballen) hebben gezellig bijgekletst. Na nog een rondje te hebben gelopen, kwamen we bij het Restaurant Hooters, dan leek Daan en Youri wel leuk om te gaan eten voor een volgende keer!!

Inmiddels was het tijd om afscheid te nemen en reden we richting hotel. De bedden lonkten en wij vleiden ons hoofd neder op ons kussen en wij waren allen gelijk in dromenland.

Toch een aardige prestatie zo op onze eerste dag!

Nu is het hier half zes ‘s ochtends en Mariëlle is alweer een tijdje wakker. Even wat blogs gelezen en dit verhaaltje getypt.  Vandaag willen we de Duck Tours doen en misschien nog naar Venetian Pool en in ieder geval naar Art Deco District, als het goed is komt de zon vandaag ook nog te voorschijn, dus liefje wat wil je nog meer!!

8 reacties:

Robert-Jan en Yvonne zei

Ook al vroeg wakker dus ;-) ! Ik heb het tot 5:30 volgehouden, ben ik niet ontevreden over. En ook ik heb alle blogs alweer zo'n beetje gehad !

Lekker relaxed dagje zeg; veel shoppen zie ik. Wij moeten nog een beetje op gang komen, maar de outlets gaan vandaag ongetwijfeld aan de beurt komen. Maar eerst de belangrijke dingen natuurlijk !

Zwembad en hotel zien er geweldig uit. En zo'n ontbijtje is zeker nooit verkeerd ... Lekker hoor ... En leuk zoveel gezelligheid met vrienden/familie; grappig dat je dat in de US opzoekt op die manier, terwijl je in dezelfde straat woont !! HAHA !!!

Ik zal duimen voor meer zon vandaag voor jullie !! HAVE FUN !!

famscheepensgoesorlando zei

nou voor een eerste dagje shoppen hebben jullie goed je best gedaan hihihi...in de tommy lijken wij ook wel een horde bijen....van hot naar haar een grote tas helemaal volgeladen....maar tis ook allemaal stik goedkoop....en wat een prachtig hotel hebben jullie zeg....dat is genieten en dan helemaal met zon heerlijk uitgebreid ontbijtje...toppie...
geniet ze nog en tot het volgende blog maar weer...ik ga verder naar het volgende leesblog...
groetjes marij

Teleton zei

Hij gaat lekker! Vroege vogels zijn jullie. Lees je bij vrijwel alle nieuwkomers. In de echte Relaxstand staat men zondasgs niet voor negen uur op ;-). Dan hebben jullie er al een halve dag op zitten!

Mooie avonturen met de buren!

Rick, Sunshine State zei

Oh heerlijk alleen de Frappuccino Caramel in die setting te Florida. Dat is zo lekker, een beetje zwemmen, beetje Shoppen , Jaloers dus ....

We lezen lekker mee .
Veel plezier tijdens deze vakantie!!

Patrick en Anita zei

Hallo allemaal,

Zo ook lekker genieten in the Sunshine State? Wij waren ook de eerste 2 ochtenden vroeg wakker, maar zijn nu alweer aardig gewent! Leuk om jullie verhalen ook te volgen en foto's te zien. Wie komen we elkaar nog tegen in een pretpark of in het vliegtuig op de terugreis! Geniet er nog lekker van dan doen wij dat ook hahaha!!
groetjes van de Ceefies en Brabertjes

Carin zei

Zo te lezen bevalt het weer prima in Florida. Je schrijft vermakelijk, ik blijf jullie volgen en zal duimen voor meer zonneschijn.

gr
Carin

Aggie zei

Hebben we dan toch in dezelfde Ducktours gezeten om 11uur zondag??? Ik wilde je nog vragen, maar als jullie het waren, waren jullie al weg voordat wij uit de boot/bus waren!! Veel plezier verder...relaxen!! groetjes van Aggie

Sylvia zei

Wat leuk om te lezen! Ik heb ook je verslag naar New York gevolgd en daar hadden we zeker wat aan toen we in maart daar waren. Nu weer ideeen opdoen voor een eventuele reis naar Florida. NOg niet alles gelezen maar dat ga ik zeker nog doen:) Geniet er maar lekker van, wij gaan morgen voor 10 daagjes naar de Griekse kusten, ook heerlijk:)