Pagina's

zondag 16 mei 2010

Dag 16: Back home

Vannacht hebben we de laatste nacht doorgebracht in Hampton Inn vlakbij de Prime Outlet (he wat rot nou).  Een aardig hotel wat lekker in de buurt ligt voor de laatste aankopen en ook in de buurt van het vliegveld.

Tessa wilde nog graag haar nagels laten lakken voordat ze wegging en gisteravond op de Prime Outlet stond er een tentje waar ze spullen hebben om je nagels zelf mooi te kunnen maken.  Jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd want het was al half 8 en we moesten nog eten.  En dat wilden we in stijl afsluiten bij The Outback.

Dus met de dame afgesproken dat we zaterdagochtend  (vanaf 10.00 uur was ze er) bij haar langs zouden komen.  Maar eerst ons ontbijt genuttigd in het hotel.  Want we hadden inclusief continental breakfast.  In de breakfastcorner was het behoorlijk druk, alle gasten hadden volgens mij besloten om op dezelfde tijd te gaan ontbijten.

Wel lekker uitgebreid, zelfs onze eigen wafels kunnen maken (hadden we nog niet eerder gehad in een hotel). Dus met een goedgevulde buik op naar de Prime Outlet voor de nagels.  Tessa koos voor een french manicure met mooie versiering en Mariëlle voor knalrozen met witte strepen.

Ook hebben we een setje gekocht waarmee we het eenvoudig zelf kunnen doen.  We mochten ook nog even oefenen en dat lukte aardig (want je moet het wel kunnen natuurlijk.

De mannen hadden het al snel gezien en kozen het hazenpad.  Patrick heeft nog in de gauwigheid een paar golfschoenen (nu is het setje tenminste helemaal compleet) gekocht en nog een spijkerbroek. Een laatste frappuccino en toen werd het de hoogste tijd om richting het vliegveld te rijden.  Uiteraard namen we de verkeerde terminal en zagen we dat te laat.  Dus dat werd een eindje lopen, gelukkig wilde de koffermijnheer ons wel wegbrengen en zette ons netjes met koffers/golftas/golfkarretje bij de United balie af.

Wij kozen natuurlijk gelijk met onze premierpas voor de businessbalie.  Nou dat was een goede keuze (not)  iedereen bij economy was al ingecheckt en wij stonden nog te wachten, de dames achter de balie werkten niet echt mee en stonden ook op de relaxstand.

Hé dat stonden wij ook wel, maar we willen toch wel graag vertrekken naar Amsterdam.  Toch maar blijven staan omdat we ook de golftas en doos met karretje goed wilden laten inchecken en liever niet wilde bijbetalen.  Over het gewicht van de koffers werd gelukkig niet gepraat en kregen wij onze boardingpassen.

Alles liep prima op tijd en netjes om half 3 gingen we de lucht in.  Ook hebben we op deze (en de volgende) vlucht twee andere forumleden gespot  (MKJ van Dijk en Aggie).  Aggie is door Daan gezien tijdens de tweede vlucht, helemaal achterin in het vliegtuig  (klopt dat Aggie??) Hij had jullie ook al eerder gezien bij de Duck Tours, zei hij.

Ook netjes op tijd geland in Washington en gelijk doorgelopen van Terminal B naar C want daar stond het vliegtuig al klaar voor de tweede vlucht.  Ook daar geen problemen, behalve dan dat het vliegtuig overboekt was en ze dringend mensen zochten die overgeboekt wilden worden.  Patrick zag hier in eerste instantie wel iets in en vroeg wat ze dan aanboden.  Een vergoeding van $ 400 pp en een overnachting in Washington en een vlucht de volgende dag.

Als we ons best hadden gedaan dan had de vergoeding nog wel hoger geworden (ze waren echt wanhopig) maar morgen beginnen toch ook de scholen weer en Tessa gaat woensdag op schoolkamp.  Dus het leek mij niet echt een verstandige zet.

We hebben aardig kunnen slapen in het vliegtuig en netjes om 6.55 de UA 0946 op de grond op Schiphol.  Gezellig een kwartiertje taxiën verder konden we onze benen strekken.

Bij de douane was het een drukte van jewelste (het leek wel de USA) maar ook dat liep uiteindelijk snel door. Toen het lange wachten bij de koffers.  Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb altijd het idee dat de kofferafhandeling op Schiphol langer duurt als bij andere luchthavens.

Eén van de koffers kwam behoorlijk beschadigd van de band af, dus gelijk maar even bij de balie een klacht ingediend en een formulier meegekregen zodat ik een nieuwe koffer kan aanschaffen, want de mijnheer van de balie vond ook dat deze koffer zo de prullenbak in kan. En dat is toch jammer van een goede koffer van net 2 jaar oud.

Achter mij stonden ook nog mensen waarvan ook de koffer kapot was en zelfs spullen eruit waren verdwenen. Dat was bij ons gelukkig niet het geval.

Opa Bos stond al netjes bij de afhaalplek en alles paste in de auto.  Oma Bos had een heerlijk ontbijtje meegegeven en dat viel zeker in goede aarde.

We zijn dus weer Back in Town!!  De vakantie is hiermee officieel ten einde.  We hebben ons prima vermaakt, een hoop gezien en super weer gehad.  Kortom de perfecte vakantie.

Ook ik gooi er nog een epiloog tegen aan, dus binnenkort nog even een overweging van onze vakantie.  Vanaf deze plek wil ik iedereen bedanken die gezellig mee heeft gelezen met onze weblog. Echt leuk al die reacties, zelfs Patrick die verder niet naar de weblog omkijkt was steeds nieuwsgierig wie wat had geschreven. Dus het wordt absoluut gewaardeerd.  Zelf  heb ik geprobeerd een aantal weblogs af en toe bij te houden, maar dat lukte maar met mate.  Het is tenslotte vakantie, dus als ik komende week weer wat tijd heb, ga ik zeker alles even nog doorlezen om te kijken wat anderen allemaal hebben beleefd in Florida.

14 reacties:

Paula zei

Welkom thuis!!
Altijd wel leuk zo'n vergoeding om de vlucht niet te doen maar ja vaak wil je gewoon naar huis en is het altijd lastig i.v.m. school en werk.
Jullie hebben een super tijd gehad en in ieder geval beter weer dan hier.:)

Bedankt voor het meelezen en succes met de jetlag.
Gr. Paula

Rick, Sunshine State zei

Nou het zit erop huh?
Het was een leuk blog, ik las graag even bij, waarvoor dank!
Leuk lees voer ...

Tot de volgende vakantie !!

Robert-Jan en Yvonne zei

Was weer erg leuk meelezen ! Jammer dat de Ipad uiteindelijk niet gelukt is, maar de nageltjes zien er tiptop uit ;-) ! En de golfspullen zijn dus netjes afgeleverd door United.

Enne ... $ 400 p.p. plus overnachting in Washington ... En wellicht wel meer (en misschien Business terug); ik had toegehapt hoor ! Dan maar verhaal op school dat we overstap gemist hebben ;-) ! Waarom hebben wij nou nooit dit soort verzoeken .... Wel eens op de heenweg, maar dat is een dagje inleveren, daar zit ik niet op te wachten ....

We wachten je epiloog nog even af; eerst maar weer lekker in het ritme komen (lukt vast, met regen, onweer en hagel morgen ....)

Michael K.J. van Dijk zei

Jullie kwamen mij al bekend voor, maar kon het niet direct plaatsen hahaha. Wij hebben maar niet gevraagd welke compensatie je zou krijgen, want anders lagen wij nu in een hotel in DC, denk ik.
Groet Michael

Anoniem zei

Geweldig jullie blog, we hebben met veel plezier jullie avonturen gevolgd. Spijtig dat het voorbij is. Jullie zijn teminste veilig thuis, en hebben een geweldige vakantie achter de rug ... dat is het allerbelangrijkste !!!

bedankt voor het leesplezier

Sonja zei

Welkom thuis, met veel plezier je blog gelezen. Wij blijven nog even in Florida.
Sterkte met de jetlag!

Aggie zei

Hallo Marielle,
Wij zaten wel bij jullie in de tweede vlucht, wij hadden een vlucht eerder naar Washington. Daar zag ik jullie wel op het nippertje zitten in het vliegtuig, wij zaten op de laatste rij stoelen, maar dacht dat jullie sliepen. Maar goed, fijn dat jullie ook zo genoten hebben! Wij ook, een grijns voor twee weken op mijn smoeltje, zegt genoeg. Misschien tot een volgende keer! groetjes van Aggie

Marja en Tony zei

Jammer dat het weer voorbij is, en dan niet alleen voor jullie, maar ook voor mezelf, was altijd een heerlijk begin van de ochtend.
Geniet van alle herinneringen!

Groetjes Marja

Xandra, Jeroen, Christian en Anthonie zei

Tja, helaas zit het er voor velen weer op en we hebben jullie gespot in het vliegtuig naar Amsterdam volgens mij zaten jullie net na de nooduitgang aan de rechterkant van het vliegtuig. Iets verder naar achteren hadden jullie de mini meeting mee kunnen maken van het forum.

Op naar de volgende Florida vakantie.

arianne zei

Jullie ook bedankt voor het schrijven van het relaxe blog.
Was leuk om te lezen. En de ducktour gaan wij ook doen. Ziet er leuk uit.

van Velzen Florida 2010 zei

He wat jammer nou. Weer een leuke blog minder te lezen. Ik heb genoten van jullie weblog. Echt heel leuk geschreven. Sterkte met het aclimatiseren van weer terug in ons koude kikkerlandje te zijn.

Groetjes,
Meriam

famscheepensgoesorlando zei

bedankt voor het mee mogen genieten van jullie leuke gezellige blog...en jullie hebben de nagels laten doen bij de konad dames...mijn dochter had daar een super grote profesionele koffer gekocht van $ 450 en hier heeft ze inmiddels een paar workshops konad gedaan en is er super handig in...mocht je nog eens willen zien hoe het moet op you-tube stiks het van de voorbeeld filmpjes...en de nagels zien er super leuk uit...
groetjes marij

Patrice zei

Zojuist in complete relaxstand jullie blog gelezen. Wat kunnen jullie een verhalen schrijven over relaxen zeg :-)Ik heb er van genoten en me meteen als volger voor jullie volgende vakantie aangemeld.

Greetz,
Patrice

Natasja Valentijn zei

Nou, ik ben weer helemaal bij met lezen! Ik liep een beetje achter. Jullie hebben weer een topvakantie achter de rug! Leuke foto's trouwens! Nu weer in het koude Nederland. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Zoals je weet zijn we net een dag terug uit Key West en de temperaturen in Great Falls liggen momenteel ook hoger dan in Nederland. We zullen zien.